Rouwen en genieten van het leven - Reisverslag uit Roermond, Nederland van Ruud Roosmalen - WaarBenJij.nu Rouwen en genieten van het leven - Reisverslag uit Roermond, Nederland van Ruud Roosmalen - WaarBenJij.nu

Rouwen en genieten van het leven

Blijf op de hoogte en volg Ruud

11 Juli 2016 | Nederland, Roermond

Overmorgen ga ik 70 dagen weg. Weg van huis, weg van mijn veiligheid en weg van alles wat bekend en vertrouwd is en dit is iets wat ik moet doen en wat ik wil doen.
Het is voor het eerst in mijn leven dat ik zo’n keus voor mezelf maak en er zit ergens, eigenlijk al heel lang, iets diep van binnen dat ik dit wil, dat ik dit nodig heb en nu ga doen.
Er zijn in mijn leven vele gebeurtenissen geweest die, soms gepland, maar meestal niet, markeringen, omwentelingen en ingrijpende veranderingen in mijn leven tot gevolg hadden.
Ik heb vroeg geleerd om te overleven en heb dat nodig gehad. Worstelend en zoekend in relaties, een pasgeboren zoon die dood gaat, twee dochters die het meest belangrijk in mijn leven worden, een eigen zaak beginnen, vriendinnen om me heen die dood gaan. Overleven kon ik door sterk te zijn in mijn eentje, voor anderen zorgen en ik kan mezelf wel redden en heb niet zoveel zorg van anderen nodig.
Na veel jaren waarin ik dat heb gedaan ben ik gaan inzien dat dit niet helemaal klopt.
Ik heb gedurfd mezelf meer kwetsbaar op te stellen en geleerd om wel iets te vragen voor mezelf. Dat heeft geleid tot nieuwe keuzes en ingrijpende veranderingen.
Scheiding, een nieuwe relatie vinden en durven aangaan en de vele wendingen in mijn eigen onderneming en werk afgelopen 7 jaar hebben mijn leven aardig op zijn kop gezet.
Vooral deze afgelopen 7 jaar hadden extreme intensiteit met liefde, passie, spanning, rijkdom, verlies en verdriet.

Mijn leven dendert voort als een hoge snelheidstrein. De dood als eindstation is het enige dat vaststaat. De route, de wissels op het spoor en de tussenstations zijn onbekend en ongewis. Dat maakt het spannend en hoe belangrijk is het om opgewassen te zijn tegen al die onzekerheden.
Nu pak ik de tijd om de trein langzamer en meer stapvoets voort te laten gaan. Helemaal stil staan is onmogelijk, dan leef je niet meer.
Wel wil ik tijd nemen om stil te staan bij mijn leven tot nu toe.
Ik wil tijd om te rouwen en te genieten van het leven wat ik nog heb.

Daarom ga ik mijn reis maken, opdat ik in mijn diepste bewustzijn de keuzes voor mijn vervolg kan maken. Het reizen zelf, de ontmoetingen met andere culturen en andere mensen worden vast een verrijking van mijn leven en tezamen met de afstand helpt dat om vanuit een geheel ander perspectief achter-en-vooruit te kijken. Tegelijkertijd zal ik ook genieten door in het moment zelf te blijven tijdens de reis.
Door het bijhouden van deze blog wil ik graag veel van mijn ervaringen, gedachten, beschouwingen, gevoelens en hersenspinsels delen, ook dat voelt goed.

Heel bijzonder is het te ervaren dat mijn lief, de persoon waar ik de rest van mijn leven oud mee wil worden, mij stimuleert en de ruimte geeft om deze reis te maken. Dank je wel Maril.


  • 11 Juli 2016 - 18:01

    Susan:

    Wat een mooie tekst Ruud, ik moest ervan huilen! Op reis gaan om te rouwen, dat is een totaal nieuw concept, ik denk eigenlijk dat veel mensen op reis gaan om te rouwen maar dat niet bewust zijn.

    Ik volg je!

    Veel liefs, Susan

  • 11 Juli 2016 - 19:07

    Tessa:

    Mooi geschreven ja! En heel lief ❤️ Goede reis, ik ga je missen! X

  • 11 Juli 2016 - 20:13

    Geertje:

    Ruudje,

    Ook wij hebben je geholpen in deze keuze en gestimuleerd dit te doen, maar nu ik dit lees denk ik ineens; neeeeeeeeee, het is veel te lang!! Uiteraard gaan we je volgen en gaan we appen en Skypen, met Ise!

    Morgen "live" afscheid; oef...

    Luf joe

    Geertje

  • 11 Juli 2016 - 21:08

    Rob Hof:

    Ruud,

    Fleetwood Mac zong er ooit over en jij gaat het nu in deze periode van je leven doen:
    'you can go your own way!'
    Maar kom wel heelhuids terug, hoor je?

    We zullen je volgen...

    R&K

  • 11 Juli 2016 - 21:54

    Maurice:

    Hej Ruud,

    Ik las je whatsapp bericht en was even totaal verbouwereerd en misschien ook een beetje jaloers, gezien mijn 'reis' het afgelopen jaar. Dit kwam totaal onverwacht. Geniet, rouw, ontdek en overleef. Ik zal hier je reis zeker volgen en kom veilig thuis.

    Groet Maurice

  • 11 Juli 2016 - 22:05

    Marlou:

    Veel mensen dromen ervan, denken erover, maar doen/durven het niet….jij gaat het nu wél doen: alleen op pad, om te rouwen, ontmoeten, ontdekken én genieten! Een groot deel alleen, maar ook een deel samen met Maril. Je hebt al veel reizen gemaakt, maar dit wordt er een met een gouden randje…enjoy your trip en ik ben benieuwd naar je avonturen!

    XMarlou

  • 12 Juli 2016 - 08:13

    Romy:

    Alle facetten van het mens zijn, alle onvolkomenheden, alle zekerheden en spiritualiteit, je komt het tegen. GA met de stroom mee, vooral ...rustig en geniet van hele kleine dingen.
    Het leven is de reis , deze reis ben je onderweg.

    Dag lieve vriend en tot morgen nog even lunchen!

  • 12 Juli 2016 - 08:58

    Loek:

    Lieve Ruud,

    Als je op weg gaat, ga dan niet op zoek naar datgene wat je hoopt te vinden, maar sta open voor alles wat op je pad komt. Dan zul je versteld staan hoe mooi de wissel is die een verrassende spoor op jou leven trekt.
    Geniet van de momenten en de vreemde omgeving met bijzondere mensen die je op je pad tegen komt. Een ervan ben je waarschijnlijk zelf, het mooiste cadeau van deze hele reis.
    Geniet van de Bhang Lassi en snoep niet te veel van de Bong.

    Heel veel liefs,
    XL

  • 13 Juli 2016 - 08:32

    Leo:

    Hoi broertje, net terug uit Vilnius en heb je bericht gelezen. Mooie woorden. Maak er een mooie reis van. Ik ga je wel missen. Kom goed terug!
    Dikke knuffel Leo en Marie-jose

  • 15 Juli 2016 - 21:28

    Daphne:

    lieve Puudje
    Ik ben zoooo trots op jou. Je had je thuis kunnen zijn gaan verzetten tegen al het onrecht en slachtoffer zijn. In plaats daarvan wordt je eigenaar van een bijzonder cadeau.
    Veel plezier met jezelf op je reis, dikke knuffel en ik ga je zeker volgen XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruud

Na heel veel jaren werken en zoveel veranderingen en wendingen de laatste 7 jaar in mijn leven is het nu tijd om mijn wens voor een wat langere reis in vervulling te laten gaan.

Actief sinds 30 Juni 2016
Verslag gelezen: 730
Totaal aantal bezoekers 13465

Voorgaande reizen:

13 Juli 2016 - 22 September 2016

Mijn reis om te rouwen en genieten

Landen bezocht: